utak keresése

Jón-szigeteki tanulmányút

Kollégáink a budapesti, szlovákiai és cseh irodáinkból 2018. május 18-22. között egy Parga – Epirus – Lefkada – Kefalónia tanulmányúton vettek részt. Meglátogatták az összes ottani szálláshelyünket és felmérték a terepet az érkező nyári szezon előtt, így a legfrissebb információkkal rendelkeznek majd utasaink számára.

1. nap: Május 18-án indultunk el öt napos tanulmányutunkra, melyen Parga, Ammoudia, Vrachos, Lefkada és Kefalónia szálláshelyeit és tengerpartjait néztük végig. Pargára való megérkezésünkkor egyből elkezdtük szálláshelyeink megtekintését, hogy az esti órákban maradjon időnk városnézésre, Parga zegzugos utcáinak felfedezésére. Először a Zacharias stúdiókhoz érkeztünk, mely Parga három városi strandjának egyikétől, a Piso Krioneri strandtól kb. 10-15 percre helyezkedik el. Készítettünk pár fényképet a szálláshely tiszta 2 és 3 ágyas stúdióiról, melyek felszerelt konyhasarokkal rendelkeznek. Busszal folytattuk utunkat a Dimas stúdiókhoz, amely a város fő strandjához, a Valtos Beach-hez van közelebb. A nyugodt környezetben található szálláshelyünk egy nagy füves kert közepén helyezkedik el földszinti és emeleti szobákkal. A Dimastól nem messze találhatók a Garden stúdiók, így oda csak át kellett sétálnunk. Az ide látogató utasaink medencét is használhatnak a szálláshely területén napozóágyakkal és egy kerti grillt is. Nevét a Garden, a gyönyörű gondozott kertjéről kapta, ahol bárki nyugodtan szedhet a megtermett zöldségekből, gyümölcsökből. Itt nagyobb családok is megszállhatnak, ugyanis 3-4 ágyas stúdiók várják a vendégeiket. Legvégül a Villa Iliost tekintettük meg, melynek szobáiból lehet látni a tengert. A szobák modernek, jól felszerelt konyhasarokkal. Az Villa Iliosból gyalog indultunk el a hangulatos kis utcákon keresztül a helyi várhoz, amelynek aljában étterem-kávézó üzemel. A kávézó teraszán ülve gyönyörködhettünk az égszínkék tengerben és Parga festői látképében. Innen jól láttuk a naponta sűrűn induló vízitaxit, mellyel 1-2 Euróért több helyszínre is el lehet jutni, akár a szemben elhelyezkedő pici szigeten található kápolnához vagy akár Ammoudiára is. Estére a megtervezettek szerint maradt időnk, hogy bóklásszunk Parga Velencét idéző, sikátoros utcáin. A kikötőbe leérve kigyúltak az esti fények, így kivilágítva is megcsodálhattuk a várost. Számos ajándékbolt, étterem, bár teszi még hangulatosabbá a tengerpartot. A vacsoránkat már Ammoudiában fogyasztottuk el, abban a tengerparton található étteremben, ahol a Vive-Mar hotel vendégei is vacsorázhatnak majd. A finom vacsora mellé a nap zárásaként a helyi Ouzóval koccintottunk.

2. nap: Az Ammoudián található szálláshelyeink végigjárása előtt kisétáltunk a homokos tengerpartra majd megreggeliztünk az egyik tengerpartnál található kávézó-bárban. Az Elva stúdiónkat tekintettük meg először, ahol 2-3 ágyas stúdiók várják az ide látogatókat. Az épület előtt hangulatos fedett terasz szolgál társasági helyszín gyanánt. Mivel Ammoudia egy csendesebb kis falu, így minden sétatávolságra található egymástól. Tökéletes helyszín azoknak, akik a nyugodtabb pihenést részesítik előnyben az utazásuk alatt. Átsétáltunk a Vive-Mar szállodába, ahol nemrég készült el az úszómedence bárral a szálláshely udvarán, így már az ide foglaló utasaink élvezhetik mindezt a nyár folyamán. A szálláshely félpanziós ellátással kérhető, melynél a reggelit a medence melletti teraszon a vacsorát pedig a korábban említett pár perc sétára található tengerparti tavernában lehet elfogyasztani. A szálloda szobái nagyon modernek, ízlésesen berendezettek. Végül a Philoxenia hotelt tekintettük meg, mely szintén félpanziós ellátással kérhető és vendégei itt is élvezhetik a szálloda udvarán található medence kényelmét. A szállodát idősebb korosztály számára is bátran ajánljuk, mert liftet is lehet használni az épületben. Ammoudia után Vrachos Beachre folytattuk utunkat, mely mindannyiunk elképzeléseit felülmúlta. Gyönyörű széles, homokos tengerparti szakasz húzódik el hosszan és számos szálláshely, bár és étterem sorakozik a tengerpart mentén. Szálláshelyünk, a Hotel Vrachos Beach pár méterre található a parttól, melynek emeleti szobáiból kilátás nyílik a tengerre. A szálláshely megtekintése után napoztunk kicsit a gyönyörű homokos tengerparton egy finom frappé kíséretében. Lefkadára nem kellett komppal utaznunk, mert egy földnyelven keresztül el lehet jutni a szigetre. Első településünk, amit meglátogattunk, Nikiana volt, ahol a George II stúdiók foglalható irodánk számára. A szálláshely nagyon modern, kényelmes szobákkal rendelkezik, nem messze Nikiana fő strandjától. Utunkat folytatva Nidribe érkeztünk, mely Nikianánál nyüzsgőbb település, tele bárral, étteremmel, szórakozó hellyel, ajándékboltokkal. A városban elhúzódó sétánnyal párhuzamosan a tengerpart mentén is található egy hangulatos sétáló rész. Megérkezésünkkor épp ebédidő volt, így ki is próbálhattuk egy eredeti görög gyros-os kínálatát a főutcán. A Katina stúdiók volt az első szálláshely Nidriben, melyet megnéztünk. Közvetlen tengerparti fekvésének köszönhetően szobái részben vagy teljesen tengerre nézők. Majd a Nidriben található Dionysos apartmanház megtekintése után továbbhaladtunk Vassilikibe, ahol 2 szálláshelyünk található. Az Elena stúdiók rendezett kerttel és ízlésesen berendezett szobákkal várja vendégeit, melynek megtekintése után a Rolandos stúdiókhoz érkeztünk. Ez a szálláshelyünk egész magas emelkedőn helyezkedik el, rengeteg lépcsővel, de kárpótlásképp gyönyörű panorámás kilátással a tengerre. Mielőtt visszaindultunk volna Nidribe, mert aznap a Hotel Oscarban volt a szálláshelyünk, volt alkalmunk sétálni kicsit Vassiliki kikötőjében, ahol vásároltunk pár ajándéktárgyat a kis szuvenírboltokból. Napunk végén megvacsoráztunk a hotel Oscarban, majd sétáltunk a tengerparti sétányon.

3. Reggelizni a szálloda medence mellett elhelyezkedő kinti teraszos részén volt lehetőségünk, ezután komppal indultunk tovább Kefalóniára. Gyönyörű volt utunk során látni a számos kis szigetet. Aki Lefkadára vagy Kefalóniára látogat akár maga is bejárhatja ezeket a kis szigeteket bérelhető kishajó segítségével. Kefalóniára megérkezve Lixouriba indultunk, itt három szálláshelyünk is található, mindhárom közvetlen tengerparti. A Zoi stúdiót kerestük fel legelőször, melynek modern szobái mindenkinek elnyerték tetszésüket és a szálláshelyet a tengerparttól mindössze egy út választja el. A Summery Hotelben az egyik tulajdonosnő vezetett körbe minket, elmondta, hogy ez egy családi vállalkozás és nagy hangsúlyt fektetnek a vendégeik elégedettségére. A szálloda mögött egész nagy területen parkos rész, illetve napozóágyakkal egy medence is az utasok kényelmét szolgálja. A Sea Breeze stúdiók szintén jó benyomást tett mindenkire. Lixouri után Kunopetrára indultunk az Ionian Sea & Villas hotelba, ahol a szállásunk is volt. A szálloda hatalmas területen terül el, bungalókkal és családi szobákkal, és új része a Hotel Kunopetra Villas minden szobája tengerparti kilátással foglalható. A szálloda területén egy kisebb aquapark is várja a családokat, valamint több medence is a pihenni vágyókat. A tengerpart pár perc sétára gyönyörű látványt nyújt vörös homokos strandjával. Az all inclusive ellátás keretein belül elfogyasztott étkezések alkalmával megtapasztaltuk, hogy rendkívül változatos a kínálat, mivel rengeteg finomság közül tudtunk válogatni. Az este folyamán a medencék melletti bárban koktéloztunk.

4. Negyedik napunkra nem maradt szálláshely, így tudtunk kicsit pihenni. A reggeli után ellátogattunk az autóval mindössze 10 percre található híres Xi strandhoz, ahol végre tudtunk egy nagyot úszni a tengerben és napozni a tengerparti napágyakon. A szállodába ebédre mentünk vissza, majd folytattuk a pihenést a szálloda medencéinél és még az aquapark csúszdáit is kipróbálhattuk. Este bementünk sétálni és ajándékokat vásárolni Lixouriba, ahol a kikötőnél hangulatos éttermeket és bárok várják az ide érkezőket. Utolsó esténket a szállodánk bárjánál zártuk, megittunk búcsúzásul 1-1 helyi Ouzót és jókat beszélgettünk.
Hírek és Érdekességek
KATALÓGUS 2019 KATALÓGUS 2019 Megjelent 2019-es katalógusunk!
Idegenvezetők bemutatása Idegenvezetők bemutatása Idegenvezetők rövid bemutatása
Jón-szigeteki tanulmányút Jón-szigeteki tanulmányút Jón-szigeteki tanulmányút 2018